lördag 2 augusti 2014

Energinivåer


Ett fantastiskt vin vi fick i present av grannen och som jag och a drack häromkvällen när vi var ensamma hemma. Så gott! Kan starkt rekommenderas!

Nu på sommaren borde man ju vara full med energi och sprickfärdig av lusta att vända upp och ner på hela trädgården, hugga rötter, skura vardagsrumsparketten in på bara lacken och moppa ända in garderoberna. Men jag tycker bara att jag blir slö under sommaren. Jag sitter med min kaffekopp och studerar ogräset och dammråttorna och orkar som mest ropa till A: "Häll upp mer kaffe!". Tyvärr är ju tillståndet likadant under vintern. Då är det så kallt så man bara sitter och kurar i soffan och då får man heller inget gjort.

Helgerna går ju dessutom så fort! Jag hinner knappt mer än upp på lördag morgon förrän det är dags att borsta tänderna på söndag kväll. Har sett att en del bloggare redan skriver om hösten, men jag får bara ångest av agtt tänka på blöta löv och sura vindar. Det här är den bästa sommaren på...ja, någonsin känns det och jag vill njuta av varenda sekund. Om jag bara kunde få mer gjort hade allt varit perfekt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar