tisdag 5 augusti 2014

Evighetsblommor



Jag har köpt mig en bukett evighetsblommor i vår lokala ICA-butik. Eller astrar är väl deras korrekta namn. men de kallas evighetsblommor för att man kan torka dem och de är lika fina då. Jaha, jag som har en botanisk trädgård utanför dörren, varför plockar jag inte in blommor från den, då? undrar ni. Jo, för nu har min trädgård sprutat ur sig blomsterprakt oavbrutet i 3 månader och nu har den givit upp, verkar det som. Helt gått in i väggen.

Ett par rosor har börjat på ny kula, men annars är väldigt mycket utblommat just nu, tycker jag. Och det känns som om vi är några veckor före i blomningsschemat hela tiden. Om en månad börjar väl snörosorna blomma om det fortsätter så här. Ha en härlig tisdag så hörs vi lite senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar