tisdag 12 augusti 2014

Gröna fönster


Plättar på tråd eller om det heter i luften, är en så fin blomma. Hoppas bara jag kan hålla den vid liv fram till jul...



Jag köpte den här bruna trälådan på Ullared för flera år sedan, nu fick jag äntligen användning för den.


Dom här vet jag inte vad de heter, men de är tappra rackare, nära nog omöjliga att ta kål på.

Jag har ju fått färre och färre växter här hemma i fönstren de senaste månaderna. Jag vet inte hur det är med er, men mina gröna fingrar är mer senapsgula och indränkta i någon form av växtgift. Mina krukväxter brukar inte hålla sig snygga mer än något halvår, sedan glömmer jag vattna dem, vattnar för mycket, de får löss eller blir fult solbrända eller....ja, till slut får jag kasta ut dem. Nu gapade det tomt i nästan varje fönster så efter jobbet for jag till Blomsterlandet och handlade på mig lite gröna skönheter.

Nu gäller det bara att inte mörda dem alltför snabbt, men just nu lyser de vackert mörkgrönt och frodigt i fönstren. Jag älskar plättar på tråd och lite mer sirliga växter, men även fetbladsväxter. Däremot palmer och ormbunkar göre sig inte besvär hemma hos mig. De känns mer bara som utfyllnad i något tomt hörn av rummet.

Nu ska jag kika runt på lite bloggar och försöka få lite inspiration. Ha en trevlig kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar