måndag 4 augusti 2014

Världens godaste chokladmuffins

Igår gick A och sonen på bio, en engelsktalande film, så det var inget för lillan. Men hon och jag bestämde oss istället för att baka. I det här fallet är det som när en blind leder en blind. Men jag lyckades få på ugnen redan innan vi satte igång att baka den här gången och hittade väääärldens godaste chokladmuffins- recept på nätet. Ja, jag ljuger inte, de var sjuuukt goda!

Jag tog med en påse till jobbet idag och alla åt och smaskade belåtet. Receptet på "världens godaste muffins" som jag tror att de kallades i receptet hittar du här. Mmmm, säger jag bara! Och fort gick de att göra och det berodde inte på att vi glömde hälften av ingredienserna, som man lätt hade kunnat tro, nej, det var bara att häva i allt i en bunke, vispa och sedan var det klart. Så nästa gång du vill baka något snabbt, lätt och sjuuuukt gott så testa dessa!


Alldeles sega chokladmuffins, smaskens!







2 kommentarer: