söndag 17 augusti 2014

Virus på två fronter


Nyheter från Hemtex! Jättefina svartvita organiska prints på kuddar och gardiner. Tips inför hösten!


De här ljusstakarna i form av kronärtskocka och en prydnadslök var också fina, tycker jag.

Igår låg jag HELA dagen raklång i soffan och såg på kanal 8. Vet ni hur många Masterchef-avsnitt de sänder på raken? Ja, fler än jag orkade hålla mig vaken till i alla fall. Usch, jag var så sjuk! Jag orkade inte ens mata kaninerna utan det fick barnen och A göra, då är det illa. Men att titta på program efter program där de lagar den ena delikata rätten efter den andra när man själv vare sig känner någon smak eller ens känner hungerkänslor, ja, det var kanske inte så upplyftande.

Igår kändes det som om jag virat bubbelplast 18 varv runt huvudet efter att ha slagit mig själv med en hammare i pannan. Jag orkade inte ens följa med på cykelköpsrundan. Vilket nog var tur för A var helt slut när han kom hem. Han och sonen tittade i varenda cykelaffär i två städer, men antingen var cyklarna för små, för stora, hade fel färg eller var för dyra. Till slut hittade de en jättefin, jättebillig cykel som de ska få in i rätt storlek idag. Tack och lov.

Men förutom att ha varit sjuk har jag haft en annan virus attack, tror jag. Imorse, vid 07.30-tiden, kollade jag hur många besökare som tittat in här på min blogg hittills under natten och morgonen. Det låg på cirka 50 besök, som vanligt. När jag kollade en dryg halvtimme senare hade plötsligt besöksantalet stigit till drygt 600! Gaaaah! Jättekul, om det hade varit riktiga besökare, men det tror jag inte. Jag har förmodligen utsatts för någon virusattack. Så tröttsamt! 

Nej, nu ska jag dricka en kopp te till och fundera på om jag ska ge mig ut i ösregnet och mata kaninerna eller om A ska få det nöjet idag också. Vi ses lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar