söndag 14 september 2014

En fin komplimang


Bollkryssen blommar för fullt. Men snart är det dags för lite ljung istället.


Vårt hus sett från baksidan. Det blommar fortfarande i trädgården.


Vårt underbara uterum där vi sitter så ofta vi kan.

Igår eftermiddag skulle vi först lämna av barnen innan vi åkte till festen. När jag spände fast lillan i baksätet tittade hon på mig och sade: "Men mamma, du är ju alldeles rufsig i håret (ja, jag sade ju det, penntroll). Men då grep sonen in till mitt försvar och sade till henne: "Jamen det ska se ut sådär. Det är fint." Han kommer att få flickorna på fall i långa rader med den känslan för psykologi.

Sedan sprang jag in på en restaurang för att köpa ett presentkort till födelsedagsbarnet. Jag hittade en spegel i ett hörn och försökte platta till svinto-rufset så gott det gick. Då stod en ung kille bakom mig och när jag vände mig för att gå sade han efter mig: "Du, det ser bra ut". Ha, ha, han visste vad jag behövde höra!

Festen blev väldigt lyckad med många trevliga gäster. Men vilket drinkbord de hade dukat upp! Det stod määäängder av whiskyflaskor, bag-in-box-viner och till och med vodka i bag-in-box, som passande nog hette Jelzin-vodka. Tur att jag körde, för jag hade INTE velat vakna upp med Jelzin-vodka i magen och förmodligen över hela toagolvet idag.

Nu är jag ensam hemma fram till i eftermiddag. Barnen är hos sina mor- och farföräldrar och A jobbar. Det enda som hörs är diskmaskinen. Vad jag ska hitta på? Städa kaninburar och gå en långpromenad. Nu finns inga ursäkter!


2 kommentarer:

  1. Så fin entré ni har, jättefint med krukorna
    på pelarna. Låter som en rolig fest, och jag
    är säker på att du var snygg i håret.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Snygg entré med välkomnande blomster! Ha ha ha... svintorufs!! Jag tror du var riktigt snygg i alla fall:)
    Låter som en blöt fest, så var nog bra att du körde ;)
    Kram Kate

    SvaraRadera