lördag 13 september 2014

Misslyckade förberedelser

Vi är bjudna på barnfri fest ungefär två gånger om året. Min festvana är därför inte så stor, men min entusiasm är det inget fel på. Så idag tänkte jag verkligen gå all in inför kvällens festligheter. Ny duschtvål, nytt schampo, ja, helt enkelt lite mini-spa i badrummet i lugn och ro, tänkte jag mig. Allt gick bra (ja, hur svårt kan det vara att duscha?) tills tånaglarna skulle målas.

När jag öppnade badrumsskåpet möttes jag av en enda sorglig flaska och mindes att lillan fått med sig allt nagellack när hon åkte till sin mormor för ett tag sedan. Nu fanns det bara en flaska kvar och innehållet var benämnt "Bagdhad". Färgen var exakt densamma som gravad lax. Dessutom är mitt hår alldeles sprött efter sommarens sol och när jag blåste det med hårfönen...ja, om jag säger så här, vet ni hur ett penntroll ser ut? Så ser mitt hår ut. Nu kommer jag alltså att gå på fest och se ut som ett penntroll. Med tånaglar som sticker ut ur skabbiga sandaler och är alldeles orangea. Men kläderna kommer i alla fall att vara snygga. 


Jag fick styrka mig med en kopp kaffe efter att ha upptäckt den förfärliga färgen på nagellacket.

1 kommentar:

  1. Jag tror nog att du var jättefin och färgen på nagellacket ser riktigt snygg ut. :)

    Jag skulle bli jätteglad om du ville uppdatera min länk i din länklista. Jag har flyttat bloggen till hemochtrevligheter.se

    Kram Linda

    SvaraRadera