söndag 21 september 2014

Oj, oj, oj!


Kan en höstdag bli vackrare? Nej, vi är inte i Grekland utan i Lysekil.


Strax efter att denna bilden togs fick jag ta av mig den stickade tröjan, Det var såååå varmt!



Vi gick på Harrys och åt. A tog en öl och jag...


...tog en underbart smarrig dessert!

Godmorgon på er! Ni anar inte vilken fantastisk lördag vi har haft! Jag skulle ha velat stanna tiden! Igår blev lillan medbjuden på en flera timmar lång utflykt med en kompis och så fort hon åkt iväg satte vi oss i bilen och susade iväg till Lysekil. Vädret var helt underbart. Vi promenerade, tittade i affärer och åt lunch på Harrys.

Det var så otroligt varmt så det gick inte att sitta på deras fina terrass med havsutsikt, tyvärr, utan vi fick kura ihop oss inne i mörkret inomhus. Men vad gjorde det när maten var hur god som helst? Vi tog båda två barbeque ribs med coleslaw och majskolv och till efterrätt tog jag en dessert som lätt kvalar in på topp fem av de bästa jag någonsin ätit. Smält Toblerone med marshmallows och färska bär och frukter som man doppade i chokladen. To die for! Om den inte hade varit så dyr (89 spänn) hade jag lätt tagit en till.

Väl hemma gjorde vi något väldigt okaraktäristiskt för vår del. Vi ägnade oss åt trädgårdarbete. A klippte gräsmattan och jag plockade upp alla 100-tals äpplen som låg i drivor på gräset. Nu är trädgården fin igen. Ja, ett proffs skulle nog hitta mycket att anmärka på, men vi är nöjda med att gräset inte är för långt. Med förnöjsamhet kommer man långt och mår bra mycket bättre, kan jag säga. Vi ses lite senare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar