fredag 5 september 2014

Oväntad lycka

Igår hade jag lovat sonen att jag skulle sluta tidigare på jobbet och åka och fiska med honom. Men tyvärr var det en massa folk vid vårt vanliga fiskeställe så vi åkte till en å, som vi hade hört talas om. En kompis till sonen och hans mamma kom dit samtidigt och vi började fiska. Först slängde vi med kastspöna, men efter ett tag lät vi revarna ligga stilla och bara ryckte lite i spöna. Då hände det grejer! På knappt två timmar fick vi sammanlagt upp 14 aborrar! Och jag fick upp tre av dem! Alltså, jag är ju som Poseidon minus skägg och spjut, då!

Det var alldeles vindstilla och soligt och bara såååå mysigt! Jag älskar att fiska och det är så kul att se sonens enorma lycka när han får napp. Mitt tips: köp ett metspö, det finns billiga kompletta för 50 spänn, gräv upp tio daggmaskar ur gräsmattan och åk och fiska! Helt gratis nöje och jätteroligt för barnen. 

Nu är det fredag och jag laddar inför sista helgen i stugan för säsongen. Bara det inte blir regn! 

Vi ses lite senare! Ha en härlig fredag du med!


Dottern fick hålla i en av fiskarna vi drog upp, hon fick själv inget napp tyvärr.



Stor lycka när första firren av 14 (!!) drogs upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar