onsdag 10 september 2014

Så nöjd med mig själv!


Igår fyllde A år. Han fick John Grishams nyaste deckare och Kristian Gidlunds bok av mig.

Vi är alla bra på olika saker. Jag är bra på att hålla låda. Idag har jag hållit föredrag i 1,45 timme på engelska om fri press och hur media fungerar i Sverige. Jag höll föreläsningen för ett 25-tal palestinier, tunisier, jordanier och egyptier som deltog i en två veckor lång kurs i Sverige. Det gick så himla bra!

Jag är bra på att hålla föredrag och jag tycker att det är väldigt roligt. Men det var en massa ord som jag famlade efter på engelska, men om man bara är lite ödmjuk och tar sina misstag med en klackspark så brukar faktiskt publiken vara väldigt förstående. Jag visste inte ens vad min jobbtitel hette på engelska, men efter ett snabbt Google-sök fick jag fram "managing editor". Det låter ju bra.

Eftersom jag gruvat mig för att klara av engelskan, var jag så stolt över mig själv när publiken viftade med händerna i luften och ställde 10 000 frågor, skrattade och hängde med i allt jag sade. Även om jag fick rätt mycket kritik av en man. Han undrade om jag inte var orolig för att min man skulle lämna mig när jag ägnade mig åt att vara "managing editor" och inte åt att ta hand om barn och hem, ha ha!

Nu ska jag njuta av att jag, helt utan manus, klarat något som faktiskt var rätt svårt och att jag faktiskt hade roligt under upplevelsen. Det är kul att hålla låda!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar