lördag 6 september 2014

Sista helgen

Nu åker vi upp till sommarstugan, sista helgen för det här året. Den är inte vinterbonad så vi stänger alltid igen den i slutet av september. Det är inte kul att sitta i en kall sommarstuga på hösten och vi har ingen kamin i den så då måste vi sätta på elementen. Och det blir dyrt.

Tack för era kommentarer på mitt förra inlägg. Självklart är jag och A överens om att vårt liv ser ut så här nu. Det har varit tvärtom också. Och veckan som kommer nu är ännu mer stressig än vanligt eftersom det är valveckan. Jag ska dessutom hålla ett två timmar långt föredrag på engelska om fri press för en massa personer som kommer från Mellanöstern. De  är i Sverige på en kurs för att få se hur vi har det i vårt land och kunna ta med erfarenheterna hem. Yyyyl! Två timmar! På engelska. Jag som knappt kan beställa frukost på engelska. Hoppas de kan hjärt- lungräddning för jag lär dö. Rakt av.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan susar vi iväg. Ikväll kommer våra föräldrar och gästar oss. Det blir sista grillmiddagen för i år. Yyyyyl!



Höstäpplen från trädgården ligger redo för barnen att plocka med sig till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar