lördag 25 oktober 2014

Det skulle behövas knogjärn


De här fina ljuslyktorna köpte jag på vår lokala Coop-butik imorse. Det fanns ingen prislapp på dem, så jag vet tyvärr inte vad de kostade.


Nu har kaklet som ska ligga vid kaminen kommit! Jämför med det bajsbruna som ligger där nu, huuu!


Jag har ledigt hela nästa vecka! Jag har tagit ledigt på barnen höstlov för första gången någonsin! Och det är sååå skönt! Tyvärr jobbar A i helgen så när hans mobil larmade så vaknade vi allihop i morse. Men jag lockade med mig barnen till affären och så köpte vi supersmarrig frukost och varma kanelbullar som de dukade fram medan jag matade kaninerna i regnet.

Jag tände ljus och vi sänkte belysningen, men vad hjälpte det? Wrooooom, så låg smörgåsarna i de små magarna medan jag knappt hunnit hälla upp mitt kaffe och sedan lämnade de mig där med alla godsaker, ha, ha! Lillan försökte dessutom få mig att spela Skitgubbe med henne när jag ville sitta och njuta i lugn och ro, men där gick gränsen. Inget kortspelande före lunch i alla fall.

Ikväll får lillan hit en kompis som ska sova över, men innan dess ska vi åka till ett köpcentrum och köpa både innebandyklubba till sonen och ny skolväska till lillan. Och jag ska faktiskt unna mig något liiitet fint, tror jag. Jag borde köpa kläder för jag har bara en snygg tröja just nu, men känner jag mig själv rätt så blir det en ny kudde eller ett par nya ljuslyktor. Jag skulle behöva en personal shopper, som med piska, elpistol och knogjärn TVINGADE mig att prova kläder. Kanske finns det någon modeintresserad hos något MC-gäng som kan tänka sig att ställa upp? Ha en härlig lördag i regnrusket så ses vi lite senare!



1 kommentar: