torsdag 2 oktober 2014

Det värsta, värsta...

I eftermiddags gjorde jag något som jag avskyr. Det är bara jobbigt och jag ryser i hela kroppen när jag tänker på det, men ibland måste det ju bara göras. Jag gick till frisören. Många säger ju att de ser det som egentid att gå till frissan och bli "ompysslade". Petad på, ryckt i håret (ja, jag är extreeemt håröm) torterad (ja, det är fruktansvärt hur en del frisörer karvar ur hjärnbarken på en när de ska noppa ens ögonbryn) och allmänt obehag, är det att ha det trevligt?

Men eftersom jag inte har vackert rödbrunt hår av mig själv måste jag gå till torteraren ibland och nu var det dags om jag inte ville kalla mig silverräv istället för rödräv. När eländet nästan var klart ville frisören blåsa håret på mig, men där går verkligen gränsen. Det finns inte en chans att jag sitter 4 minuter längre i en tortyrstol bara för att bli stekt i huvudsvålen också som ett paket knaprigt bacon. 

Efteråt gick jag in på ICA med dyblött hår och ville trösta mig med något. Jag köpte nya numret av Lantliv och när jag kom hem såg jag hur fruktansvärt fult omslaget var. En kvinna bredvid en jeep med en bajsbrun filthatt på huvudet, är det meningen att det ska locka köpare? Ja, det lockade ju uppenbarligen mig. Men jag såg förmodligen inget på grund av allt blött hår som låg i ögonen på mig. Ha en trevlig kväll!


Hur tänkte redaktionen när de gjorde det här omslaget? Inte är det vackert i alla fall. Jag testade kvarg för andra gången i livet ikväll också. Äckligt, men mättande skulle man kunna kalla det.

4 kommentarer:

  1. Jag har beslutat mig för att bli naturell. Sedan en tid tillbaka klipper jag endast topparna. Gillar min naturliga hårfärg, kunde jag aldrig tro. Billigt blir det också :-) ha det gott

    SvaraRadera
  2. Haha gillar inte heller att gå till frisören!

    SvaraRadera
  3. Lindahls kvarg är äcklig! finns godare alternativ! Jag blandar naturell kvarg med vanilg kvarg

    Frisören är det bästa :-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera