söndag 5 oktober 2014

En lyxig vana


De fina ljuslyktorna köpte jag för 25 kr/st på ica maxi igår. Dagens tips!

Förra helgen köpte vi ju en riktig lyxfrukost och åt mängder av gott nybakat bröd,  vindruvor, bullor, you name it. Imorse kände jag att det skulle vara gott att återupprepa succén och jag och lillan susade till affären så fort vi hoppat ur sängen. Jag hade tänkt köra en lite mindre överdådig variant idag, men den lilla har ju minne som en haj och mindes till och med hur bullarna såg ut, så korgen blev lika fullastad som förra helgen.

Sedan hjälpte hon mig att duka fram och vi satt länge och mumsade och åt, hela familjen. Nu har jag suttit och kikat på lite resor på nätet och drömmer om en storstadsweekend för bara A och mig. Men priserna kylde ner mig rejält. Skulle inte Ryan Air vara billigt?? 6 300 kronor för två personer till London är ju inte att tänka på om vi ska kunna fortsätta med våra lyxfrukostar, ha ha! 

Nej, nu ska jag greppa snabeldraken och göra fint här hemma innan svärföräldrarna kommer över på en fika i eftermiddag. Ha en bra dag!

5 kommentarer:

  1. Mmm ser ut som en riktigt god frukost. hoppas du får en skön söndag.
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Kolla flygresor till London med SAS eller Norwegian. Hotell finns billiga hos hotels.com.
    Istället för paketresor kan man tjäna massor med pengar om man bokar allt själv, enkelt
    är det också. Lycka till och ha en fortsatt härlig söndag.

    SvaraRadera
  3. Hej och tack för din kommentar så att jag hittade till dig! Gott med fika! Jag sitter också och letar resor till varmare breddgrader i november. November är min värsta månad! Pluggar och arbetar samtidigt så egentligen har jag inte tid att åka någonstans utan bara sitta och plugga varje ledig stund men skiiitsamma, jag måste bort ett tag! Hoppas vi ses igen/Marie

    SvaraRadera
  4. Härligt med gofrukost!
    What?!?! det var verkligen dyrt...! Hoppas ni hittar bättre alternativ.

    SvaraRadera
  5. Ett tips är att kolla easyjet. Vår familj som idag räknas som fyra vuxna var i London för några veckor sen o betalade inte alls de priserna. Hoppas du hittar ett billigare alternativ. Kramisar Tina

    SvaraRadera