söndag 26 oktober 2014

Langa fram plånboken

Igår fick jag någon sorts knäpp när vi var i alla affärer. Vad än ungarna ville ha, så sade jag: "Jajamensan, det köper jag!". Lillan fick kattmasker, penslar och färg på Panduro som hon och hennes kompis sedan pillade med på kvällen. Sonen fick sin innebandyklubba och det där äckliga mintgodiset som han älskar. Sen fick de princesstårtbitar och dricka på café och vi köpte McDonalds-mat till lunch. 

Själv smet jag in på Cervera, som jag egentligen tycker är  en butik för blåhåriga damer med päls och virkade dukar och Orrefors-glas. Men där hittade jag fina saker minsann och langade upp plånboken lika snabbt som en kohandlare på en bonnamarknad. Vad jag köpte ska du få se lite senare, det regnar nu så jag kan inte fota det.

Men jag hittade också vääärldens finaste julgardiner på Hemtex, jag har aldrig sett finare. Men att köpa julsaker i oktober, nej, det får vänta. Men de skulle vara helt perfekta i köket nu i jul, så så fort det blir november får jag kila iväg och langa upp marknadsplånboken igen....



Världens finaste julgardiner, kritvita med glittriga silverstjärnor på. Hemtext 199/kr per längd.


Hur julsugen blir man inte av de här sakerna hos Ververa?


Funderar starkt på en sådan här fjädergran. 179 kr/Cervera.


Lillan fick en likadan ryggsäck som storebror men i annan färg, så lyckan var stor. 49 kr/Coop Forum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar