onsdag 22 oktober 2014

Sååå tröööött....


Sovrummet, bästa stället!

Jag vaknade upp till en fruktansvärd morgon i morse. Sonen kom in till vår säng i natt, vilket han ofta gör. Men då brukar A gå och lägga sig i hans säng, men det gjorde han inte i natt. Vilket fick till följd att jag blev uttryckt på en smal remsa av en 35-kilosklump. Jag låg vaken i två timmar och tänkte på jobbet, sen röt jag åt A att pallra sig iväg så att jag fick plats. Jag somnade om och tvingades vakna bara två timmar senare. Jag kunde ha gett vad som helst för att få fortsätta sova och jag kan säga att det var enbart med omtanke om mina arbetskamrater och hur deras jobbdag skulle se ut om jag inte var på plats, som fick liv i mig.

Att sedan sitta i en bil och köra 45 minuter i mörker och regn...det var sååååå nära att jag bara ställde bilen på en rastplats, lade huvudet mot nackstödet och somnade. Men väl på jobbet blev jag ju lite piggare förstås. Men tyvärr retlig som en bisonoxe hela dagen, så mina arbetskamrater var kanske inte så tacksamma i slutändan ändå...

Vi har världens skönaste sängar. Vi köpte dem för 15 år sedan, svindyra, men inte av något känt märke (har glömt det nu). Men man sover som i en famn av vispgrädde, kan jag säga. Jag ääälskar våra sängar och har aldrig sovit i några som varit skönare. En gång sov vi på ett hotell med Hästenssängar, men det var då inget att hurra för. Hårda, som tagel. Men sängar som är så gamla, 15 år, är väl rätt äckliga egentligen? Jag dammsuger aldrig dem, kan jag säga. Så jag sover egentligen i en famn av döda kvalster. Nice. NOT!

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha... Kvalsterbädd!! INGEN av våra barn har sovit hos oss, ingen... Ganska märkligt egentligen!
    Dom har väl varit trygga i sina egna sängar och rum! Har alltid fått sova ostört. Ja, har dom haft mardrömmar har jag suttit vid deras sängkant och strykit dom över pannan tills dom somnat om.
    Kram Kate

    SvaraRadera
  2. När vår lilla lopa kommer nån gång ibland går maken direkt o lägger sig i hennes rum, han kan inte sova då för hon virvlar runt en del;-)
    O nu ska hon snart få en 120 säng, så då är det knappast ett nerköp heller, ha ha:)
    Hoppas du får sova bättre i natt!

    SvaraRadera
  3. Våra barn har när de varit små kommit inspringandes till oss då och då med.Sömn är inte att tänka på då. Min man vägrade att lägga sig i deras mini sängar så vi låg och var vakna då en hel del. Kan inte förstå idag ur vi orkade med dagarna men det gick på något sätt. Så lätt man glömmer.

    Kram Susanne

    SvaraRadera