torsdag 16 oktober 2014

U-dagen!


Den här fina väskan köpte jag på Ullared förra året för under 200 kronor.


Min kundvagn till vänster och Hemnetknarkarens till höger. idag lär det nog bli tvärtom för jag ska INTE köpa så mycket. Hoppas jag.

Idag är det den stora U-dagen! jag och Hemnetknarkaren ska åka till Ullared! Utanför ööööser regnet ner, men jag har köpt fikabröd, hon har kokat kaffe så vi kommer att ha det alldeles underbart ändå. Vi stannar alltid vid en speciell rastplats och fikar. Sedan brukar vi få eld i baken och hon skriker : "Kör, kör, kööör!" åt mig när vi ser bussbolagens stora bussar packade med folk som ska till Ullared, köra förbi. Man vill ju inte stå i kö och vänta på att få komma in! Och det har vi faktiskt sluppit. Vi har stått i kö en gång bara. Nej, köa, vill jag inte göra ens till Ullared.

Ooops, nu sticker klockan iväg, jag måste dra iväg. I våras blev vi båda sena och fick köra som blådårar på varsitt håll till vår mötesplats, livrädda för att den andre skulle ha behövt vänta en enda minut av Ullaredstiden. Nej, idag är det min och Hemnetknarkarens dag, den stora U-dagen! Och det kommer att bli aaalldeles uuuunderbart!


2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en fin dag. Det är alltid lika roligt på Ullared.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Där har jag aldrig varit men jag förstår att man måste ha stor bil med sig:) kram Pernilla

    SvaraRadera