lördag 8 november 2014

En härlig lördag


Nu är det riktig höst ute! Vårt gula hus smälter bra in bland alla gula färger, ha ha!


Trädgården som var så fin för bara ett par månader sedan är alldeles blöt och lerig just nu.

Godmorgon! Imorse väckte sonen mig redan 07.15 och ville gå upp. Gäääsp! Han hade 11-årsparty här igår kväll för kompisarna och de lade beslag på hela nedervåningen när de åt pizza och kollade film. Jag lade mig i sängen i sovrummet och läste en bok. Dottern sov hos mormor och morfar för att ha henne på ett 11-årsparty, nej, det hade bara blivit bråk och tandagnisslan. Att sedan ha några timmar ihop, bara jag och en nybliven 11-åring, det var jättemysigt.

Idag kommer det att bli en härlig lördag! A har åkt till Stockholm med Hemnetknarkarens sambo för ett dygn med...ja, gud vet vad de ska syssla med.  Jag och Hemnetknarkaren ska ha en härlig sleepover här hos mig. Glada lekande barn (helst i sina rum), skvallrande och lite god mat och vin, det kommer att bli fin fint!

Men först ska sonen få shoppa upp sina födelsedagspengar och han har storsint lovat att jag ska få gå i lite affärer som jag gillar, så nu måste jag göra mig i ordning så att vi kan susa iväg! Ha en härlig lördag, ni med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar