tisdag 25 november 2014

Ett ljust ögonblick


Så här vackert hade jag det på min lunchpromenad idag!


Det är näääästan så att man känner för att slänga sig i vattnet....


Båtarna ligger fortfarande i hamnen och guppar obekymrat om den analkande kylan.

Hurra! Idag har jag varit ute och promenerat i solen! Och så skönt det är med sol i ansiktet! Man känner ju hur humöret bokstavligen stiger som kammen på en deppig tupp. Men när jag kom hem igen åkte kammen ner igen. Vårt vardagsrum ser förfärligt ut just nu och vi ska ha stort släktkalas i helgen när lillan fyller 7 år.

En soffa i ena hörnet, ingen matta, inget bord, däremot en furufärgad (oh my eyes!) vedkorg med gammalt skräp i pryder andra ändan av rummet. Dessutom funderar vi på var vi ska ha all ved. A vill köra big style och köpa hem en hel kubik, vilket jag inte alls vet hur mycket det är, men det låter ju som om det skulle ta upp hela trädgården. Han vill knö in det i vår lilla redskapsbod där jag har maten till kaninerna. Stackarna, de lär få leva på groddblad plockade ute på gräsmattan hädanefter, för något hö lär ju knappast få plats när en kubik ved ska breda ut sig.

Ikväll ska vi försöka börja se på en ny tv-serie eftersom "Castle" tog slut i helgen. Det lutar åt "The Blacklist". Någon som sett den? Är den bra? Ha en skön kväll så ses vi imorgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar