torsdag 13 november 2014

Fastighetsaffärer


Oj, oj, oj, vad vi tänder ljus här hemma nu. Imorgon måste jag köpa fler för en fredagkväll utan levande ljus är ett big no no.

God kväll! Ja, här har vi haft en väldigt intressant kväll- och pratat fastighetsaffärer. Vi bjöd över grannarna som är likadana Hemnetknarkare som jag. Och åt kvällsmat och pratade hus och pratade hus och pratade lite mera om hus. Jag har ju en dröm om att starta ett eget fastighetsbolag och det är ju alltid kul att prata med folk som har samma idé. Men i den takten som vi tar oss framåt mot våra drömmar lär det inte bli några fastighetsbolag förrän det är dags att köpa en rullator, ha ha!

Det är svårt att våga ta språnget. Att säga- nu kör vi och vågar satsa på drömmen. Jag är nog alldeles för bekväm och vill nog hellre drömma än genomföra. Så därför ska jag nu återigen sätta mig och surfa på Hemnet och kika på hus och drömma om vilket jag skulle kunna köpa och hyra ut. Bara drömma.

Imorgon är det fredag. Det ska bli skönt att runda av den här veckan som har varit rätt stressig. Vi brukar alltid titta på "Doobidoo" på fredagkvällarna, Det är precis lagom fart på underhållningen när man är halvdöd och helst bara vill multna bort. Bäst är ju Sista minuten, då de medverkande ska gissa vilken låt som den andre sjunger på. Det är ju hur kul som helst! Så har ni inget att titta på imorgon kväll kan jag rekommendera Doobidoo.





1 kommentar:

  1. Men DU!! Då har vi ju samma dröm! ;-) Fast jag vill köpa och sälja...!
    Men det är just det med att våga ta steget... och sen var det en sak till som fattades också tror jag.... lite pengar på banken behövs, va?
    Så om du kommer över nåt kassaskåp fyllt med dollares eller om vi kan råna nån bank ihop eller nåt så kan vi ju bli kompanjoner, hihi!
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera