lördag 29 november 2014

Hurra, hurra!


Härlig "ät-vad-du-vill-frukost"!


Nu har givetvis julmuggarna från Green Gate åkt fram när morgonkaffet dricks.

God morgon! Idag fyller min lilla tjej 7 år! Vi har firat här på morgonen innan A åkte till jobbet. Hon fick en Ipad eftersom hon gärna vill ladda ner en massa spel på min. Nu kan hon göra det på sin egen istället. Storebror sov hos en kompis i natt, så när A åkt iväg hoppade vi in i bilen och åkte och köpte en superhärlig födelsedagsfrukost. Hon fick välja precis vad hon ville. Det blev småfranskor, blåbär, kanelbullar och en kärleksmums. 

Men när jag satt på Sara Dawn Finers julskiva "Winterland", kokat kaffet och vi satt och mumsade på varsin sida bordet och jag frågade henne: "Visst var det här mysigt?". Då svarade hon: "Ja, men vi är ensamma". Ja, det är ju inte detsamma när inte alla i familjen sitter runt bordet. Det är det ju inte.

Idag ska jag göra fint här hemma eftersom vi får släkten hit ikväll som ska fira vår tjej. Och så ska jag försöka tända min första brasa i kaminen. Igår låg jag och A i soffan framför brasan när lillan gått och lagt sig, med varsitt glas vin och bara pratade. Det var så rogivande. Nej, nu måste jag försöka få fyr i brasan känner jag! Ha en fin lördag så ses vi lite senare förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar