söndag 2 november 2014

Stor händelse


 Här sitter vi på Restaurang Hasselbacken och tar en fika innan vi ska till Abba-museet. En sällsynt bild på mig till höger.


Barnen tyckte det var jättekul att titta på Abbas gamla kläder och filmer som visade hur de såg ut. 


Vi åt middag på en jättemysig restaurang efter museibesöket.
 
Jamen den här helikoptern känner ni väl igen från omslaget på Abba-skivan "Arrival"?

Hej på er! Nu har vi precis ätit frukost och ska packa ihop för hemfärden. Igår inträffade en händelse a magnitudiska mått i vår familj. Dottern, som fyller 6 år om en månad, tappade sin första tand! Naturligtvis skulle hon hålla den pyttelilla tanden hela vägen i bilen in till Stockholm och Abba-museet, och naturligtvis tappade hon tanden i bilen efter bara fyra minuter. Oj, oj, en sådan katastrof!

Hon grät och skrek eftersom nu skulle hon inte kunna få en peng för den av tandfen och jag letade, fullständigt förgäves. Men plötsligt glimmade en guldtia till på golvet och jag fick snilleblixten att utbrista:"Nämen titta! Tandfen har redan varit här och tagit din tand och lämnat en peng! Riktigt fina tänder vill hon ha med en gång och inte vänta på tills natten kommer". Lillan köpte den förklaringen omedelbart och jag tackade inom mig den av mig och A som varit så snäll och tappat pengen i bilen.

Vid Abba-museets var det otroligt mycket folk. Alla i hela Stockholm verkade ha fått samma idé som vi. Men museet var väldigt fint och det var jättekul att sjunga på scenen som den femte medlemmen av Abba. A filmade mig och vår kompis Camilla när vi sjöng Dancing Queen. Man ser hur jag puttar bort henne från micken, med rumpan(!) gång på gång och tar i med min...öööh....kärnfulla röst så att benhåren krullar sig på åhörarna.

Vi har haft det helt underbart, men nu väntar 40 mil i bilen hem igen. Ha det gott så ses vi ikväll!

1 kommentar:

  1. Den med tandfen var bra! Ja usch vilken ljugare jag har varit under åren hehehe
    Låter som en trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera