måndag 17 november 2014

Tur som en tokig



Hej på er! Ser ni vad jag ser? Vår kamin har levererats! Visserligen i bitar och lågnt ifrån på plats, men med tanke på att det under hela förra veckan endast var damm som kom på plats på de utlagda kakelplattorna på golvet, är ju blotta närvaron av en kamin i alla fall ett enormt framsteg. Och vi har haft tur som tokiga.

Vi har nämligen kakelplattor som redan är färdigfogade i plattor om fyra. Och den färdiga fogen ska ju helst då överensstämma med fogen som plattsättaren fogar för att sätta ihop de här plattorna. Lite luddigt förklarat, men jag tror att ni fattar. Nu visade det sig att vår kakelsättare bara hade tre fogfärger att välja på. A valde en färg som han i minnet tyckte verkade överensstämma med den färdiga fogen och jag var inte glad, kan jag säga. Hur snyggt är det med två olika färger på fogarna? Idag när jag kom hem hade kaklet fogats och ser man på! A hade valt EXAKT rätt nyans! Tur som en tokig! Själv menar han att det beror på ren och skär skicklighet som färgexpert. Humpf!

Nu hoppas jag att resten av kaminen snart är på plats så att vi kan börja elda i den snart. Tack förresten för era snälla kommentarer om vårt nya köksmöblemang. Ha en bra kväll så ses vi imorgon igen!







1 kommentar:

  1. Härligt att få en kamin nu när det är så galet kallt. Tror nog att mannen din ska köpa en trisslott, he, he. Kramisar Tina

    SvaraRadera