måndag 10 november 2014

Yes man!

Hej! Hoppas ni haft en bra måndag! Själv kan jag inte släppa en film som jag och Hemnetknarkaren såg i lördags kväll. Den hette "Yes man" med Jim Carrey i huvudrollen. Jag var inte så intresserad, men Hemnetknarkaren tyckte att den var bra så jag sade "ja". Och det ångrade jag inte! Vilken film! Vill du bli inspirerad och få en kick i livet, så se den.

Den handlade om att alltid säga ja istället för nej till saker. Idag handlar ju allt om att man minsann ska säga nej till saker. Man ska våga stå upp för sig själv och känna vad man själv vill. Och då vill i alla fall jag oftast säga nej. För att jag är för trött, för lat, för trött, för trött. Men egentligen ska man tänka tvärtom för man missar ju en massa saker om man alltid säger nej. Så jag ska säga ja. När jag inte säger nej. Då ska jag säga ja. I alla fall ibland.


Vädret var underbart i söndags när vi gick en promenad. Då sken solen, idag har jag inte sett den en enda sekund.






1 kommentar:

  1. Haha jag såg den filmen också men nä allt kan man nog inte säga ja till, jo om någon sätter in några miljoner på kontot skulle jag utan tvekan säga ja hehe..
    Ha en bra dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera