torsdag 11 december 2014

Att klä granen





Tadaa! Så var årets gran färdigklädd!

God morgon! Igår kväll klädde vi granen. Men det började inte så bra. När jag kom hem hade A med sonens hjälp satt i granen i julgransfoten och den såg ut som om den dragit i sig en halva vodka. Den var vääääldigt lutande. "Den är sned av sig själv" påstod A säkert.

Jo, säkert. Vi började klä granen, men jag retade mig alltmer på fylleimitationen. Så när allt pyntet var på plats tvingade jag A att skruva loss granen och så fick jag räta upp den. Var den sned i sig själv. Nej, den betedde sig som en frälst och sträckte rakt och fint på sig. Så nu står den där i vårt vardagsrum och är...faktiskt inte så fin. Nu har jag ju skrutit om hur fantastiskt fina granar vi har, men i år var den faktiskt inte så där Disney-lik som de brukar vara. Det fattas lite barr på ena sidan, liksom.


Nåja, barnen är nöjda och det är huvudsaken. Vi har mängder av fina julgranskulor och pynt som jag har köpt genom åren,  men ändå oooaaar man och aaaahhaaar man som mest när någon spygrön glitterbeströdd flirtkula fiskas upp ur påsen som något av barnen gjort. Deras pynt är faktiskt tokcharmigt. Tänk när man är 70 och får en tår i ögonen över gamla smällkarameller som luktar mögel och som ens små kottar gjort. Som vid det laget är 40 år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar