torsdag 25 december 2014

Dagen efter


Har ni sett fulare tomte?



Vi försökte ta ett fint foto av mig och kidsen , men det är svårt med två julgalna barn.


Lillans bästa present, en zoomer. En robothund som man kan lära olika tricks som att rulla runt och sitta.

God morgon! Har ni haft en bra julafton? Det hade vi. Med besök av världens fulaste tomte. Vi har en tomtedräkt som vi har använt i cirka 25 års tid. Den är nu så uttöjd så den passar endast personer som väger cirka 280 kilo och så långt har det inte gått med någons vikt i vår släkt. Ännu. A skulle vara tomte i år och fick stoppa in en kudde på magen för att fylla ut dräkten och dra åt ett skärp runt magen. Han såg ut som ett rött, frånstötande träskmonster- och då är det ett välvilligt omdöme.

Sonen tror inte längre på tomten, 11 år som han är, men 7-åriga lillan blev så ivrig när hon såg träskmons...öööh....tomten ute på gatan att hon skulle ha viftat på svansen om hon haft någon. Och alla blev nöjda och glada med sina paket, tror jag. 

Jag fick en hög jättefina inredningstidningar av A och en superfin ljusstake av min mamma. Och dessutom tre superfina koftor vilket jag nog blev allra mest glad över eftersom jag avskyr att köpa kläder och det behöver jag inte göra nu på ett halvår. Nu laddar vi för att ge oss ut i mellandagsrean. Vi behöver ju köpa matta och ett sideboard till vår soffgrupp framför kaminen och jag hörde att Mio har upp till halva priset på sina möbler idag. Jag får visa upp mina julklappar och rea-fynd i nästa inlägg! Ha det så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar