torsdag 4 december 2014

Ingen julstämning


Imorgon ska jag se Ernst jul.  Foto: Tv 4.


Hej på er! Idag har jag jobbat nästan 12 timmar och någon vidare julstämning har jag då inte hunnit uppleva. Men när jag kom hem, sent nu ikväll, utan att ens ha hunnit se Ernst jul på tv (stoooooor katastrof) så var det såååå skönt att sätta sig i soffan med A. Vi har druckit ett par glas vin och pratat. Vi är lediga imorgon, hurra! Vi ska försöka shoppa soffa, äta med barnen på McDonalds och bara ta det lugnt. 

Var Jul med Ernst bra? Nej, dum fråga. Så klart att det var bra. Att en och samma person kan förknippas så mycket med både sommar och jul. Jag läste i hans bok att han inte har några tomtar i  sitt privata hem. Hans julprydnad består mest av ett degtråg i trä med mörkröda äpplen i. Ja, det låter ju vackert, men mina barn skulle gråta sig fördärvade om de inte fick bära in diverse tomtar med perverterat fult utseenden in i sina rum.

Men när barnen har flyttat hemifrån, då ska min jul bestå av vitt, silver, mörkgrönt och kanske lite träinslag. Inte en gröttrind tomte så långt ögat når. Om typ 20 år. Att förändra något innan dess, det vore bara barnmisshandel. Och julen är ju faktiskt barnens högtid.

2 kommentarer:

  1. Hu det var en monsterdag det!
    Skönt att ni är lediga i morgon då:)
    Jajamen, det var helt gaaaalet bra!
    Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Jag är nästan avundsjuk på dig som har hela avsnittet kvar att se, som vanligt är Ernst bra! Längtar till nästa del av programmet. Ha en fin dag!

    SvaraRadera