tisdag 2 december 2014

Spännande tider


Bordet Ornäs, 1000 kr, från Chilli.

God kväll på er! Ikväll har jag följt varenda nyhetssändning om vad som sker just nu i Sveriges riksdag. Man kallar oss mellanmjölkslandet, men det som händer är knappast mellanmjölksaktigt. Fast när sonen satt och frågade mig vad en regeringskris är för något, insåg jag att jag nog sett på en nyhetssändning för mycket.

Både jag och A är lediga på fredag och då hoppas jag att vi ska kunna hämta den andra soffan på Ikea och ett bord som vi hittat på Chilli som heter Ornäs. Eftersom just den här soffan som vi valt, Stocksund, verkar vara mer populär än Zlatan, så har vi bestämt att jag ska stå och vakta ett exemplar medan A åker och fixar en kärra. Gud nåde den som försöker stjäla min soffa!

Sonen, som inte låter sina julplaner grumlas av någon regeringskris, har bestämt att vi i helgen ska åka till det närmaste shoppingcentret så att han får visa oss vad han önskar sig i julklapp. Det låter bra för jag orkar inte ränna runt själv och försöka fundera ut vilket obskyrt dataspel han gillar för stunden. Jag kan ju knappt uttala namnen på dem han redan har. Ha en fortsätt lugn och skön kväll!






1 kommentar:

  1. Ja, vad säger man om regeringskrisen.... Vilken parodi :( Nu ska man väl inte säga detta högt, men hur kan en komiker vara gift med Batra ? Noll utstrålning.... Var ska detta sluta?
    Meeen, vilken sommarstuga!!!!! Liiiite för långt bort för oss, annars hade jag nog slagit till ;)
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera