söndag 14 december 2014

Urlakad


Vårt hotellrum.


Hej på er! Gaaah, jag känner mig rätt urlakad och mör efter helgens bravader. Igår köpte vi en massa bra julklappar och sedan åkte vi till ett helt nytt köpcenter och åt BBQ-ribs. Gud i himlen, så gott det var! Köttet bara föll isär. Och jag gick sedan  inne på H&M Home och suktade över allt fint som fanns. Får nog bli en sväng där till veckan och inköp av någon fin julklapp till mig själv i förväg.

Sedan åkte vi till hotellet och checkade in. På kvällen vankades julbord och show. Förra året var vi på samma ställe och då hamnade vi bredvid en man som ägde en landsomspännande företagskedja. Han bjöd på champagne och försökte dansa med servitrisen, vilket inte hotelledningen uppskattade. I år hamnade vi bredvid en man som hade sprängmedel (!) som yrke. Tur att han inte verkade ha kort stubin...

Det var en jättetrevlig kväll, men tyvärr dricker många alldeles för mycket på sådana här tillställningar. Vi orkade inte hålla igång så länge, så vi smet upp på rummet redan innan midnatt. Det var helt lovely att få sova ut och sedan äta en underbar hotellfrukost. Tyvärr låg skinkan och ris a la maltan kvar och skumpade i magen sedan kvällen innan, så särskilt mycket frukost orkade jag inte med.

Nu är det kväll och jag sitter med lite kaffe och ska tända lite ljus. Om en och en halv vecka är det julafton. Härligt!


1 kommentar:

  1. Trevligt med julfest, tråkigt att skinkan låg kvar ;-) hotellfrukost är ju sååååå gott!

    Kram Sandra

    SvaraRadera