onsdag 8 juli 2015

Att leva i nuet


Igår plockade jag in några rosor från trädgården. Så fina!

God morgon! Igår gjorde jag något förbjudet. ja, i min värld alltså. Något som jag också tyvärr gör väldigt ofta. Jag tänkte framåt. Jag stod i en heminredningsaffär och såg världens snyggaste grovflätade kuddfodral och då kom tanken: "Tänk vad snygg den blir i soffan i höst..." NEEEJ!

Varför i hela friden tänker man på hösten när det är två månaders sommar som ligger framför oss? Varför kan man inte njuta av det som är här och nu istället för att alltid tänka framåt? Jag tänker alltid framåt. Vad vi ska göra till helgen, vad vi ska göra på nästa års semester (japp, det har jag redan börjat planera), vad vi ska göra i jul. Vad jag ska ha för kuddar i soffan i höst, uppenbarligen.

Ja, jag har redan börjat planera min tillvaro som pensionär. Var vi ska bo, vad vi ska göra, rubbet. Där går väl ändå gränsen. Nej, idag ska jag bara leva i nuet. Men vad ska vi äta i kväll, tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar