torsdag 9 juli 2015

Ensamma

Hej! Igår kväll gjorde jag och maken A något vi inte gjort på...ja, flera år. Vi lämnade barnen hos barnvakter och åkte till sommarstugan själva. Barnvakt har vi förstås ofta, men i stugan är vi alltid hela familjen. Jag önskar att jag kunde säga att det blev trevligt. Vi försökte verkligen, det måste jag ge oss, men när A grillat färdigt ÖSTE regnet ner utanför altanen:
"Åååh, vad mysigt vi har det" försökte jag säga, men orden klingade inte riktigt äkta när regndropparna nästan plaskade på tallrikarna.
Till slut fick vi fly regnet och kylan och titta på "Pirates of the Caribbean I" inne i vardagsrummet.

Idag gav vi upp, packade ihop och åkte hem till vår kompis Hemnetknarkaren och fikade. Hon hade gjort världens godaste marängtårta med grädde, maränger, jordgubbar och lemoncurd. Sedan åkte vi hem och gick över till några andra vänner och planerade något vi aldrig varit med om tidigare: fredag morgon ska vi nämligen åka dressin med dem!

Turen skulle först vara på 7 (!!!) mil och ta fem-sex timmar, men sedan framkom det att man kunde välja att stanna, vända  och köra tillbaka dressinen när man ville. Det lät mer njutbart. Så håll nu tummarna för mig och dressinkörandet imorgon!


Att sitta och huttra på sommarstugans veranda i 13 graders värm e (?) var inte så kul så vi åkte hem.

I trädgården vid sommarstugan blommade underbara pioner. Tyvärr är de nog utblommade nästa gång vi åker dit.


En så här smaskig tårta hade Hemnetknarkaren gjort idag. Hon påstod att marängerna var helt smuliga under all den vackra grädden, men det märktes då inte, den smakade utmärkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar