måndag 13 juli 2015

Perfekta inköp

Hej på er! Åh, vilken härlig dag A och jag har haft idag! Efter frukost gjorde vi det tråkigaste tänkbara dock, vi åkte för att köpa nya jeans till oss båda. Det är ju förenat med enbart elände. Det är för långt, för kort, för smalt, det kniper här, det sitter åt där. Men till slut lyckades vi med gemensamma krafter hitta fem par jeans som satt bra på oss. Men innan vi ens kunde hitta rätt storlek åt A hade jag näst intill slitit av mig benhåren i pur frustration.

Sedan åt vi lunch och fikade på Espresso House för att fira att det är nog ett år tills nästa gång vi behöver gå igenom en sådan törnevandring igen. Visst är det väl tråkigt att allt bara är kedjor nu för tiden? Till och med caféerna ser likadana ut. Ett Espresso Hpouse i Borås ser likadant ut som ett i Uddevalla och med samma utbud. Men vi satt inte och grämde oss över det särskilt länge, för sedan var det dags för nästa inköp som var betydligt roligare, nämligen nya glasögon till mig.

Jag ser fruktansvärt dåligt. En blind ökenråtta i en underjordisk håla under ett berg har bättre syn än jag. Jag kunde alltså inte överhuvudtaget se hur jag såg ut i de olika bågarna utan fick förlita mig på A:s och expeditens smak. Men A tyckte att de nya glasögonen vi köpte nu var mycket snyggare än de gamla, så jag är nöjd. När jag får se dem med riktiga glas i om två veckor ser jag om han hade rätt.

Ikväll kom en gammal kompis och besökte oss och hade med sig världens bästa present, Morbergs viner, rosé och rött! Ja, jag har aldrig smakat dem, men det är ju det som är så bra. Det ska bli såååå spännande att se hur de är! Ha nu en härlig kväll du med!



Nu behöver vi inte bege oss in i ett provrum på ett år framöver. Härligt!


Det ska bli så kul att smaka dessa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar