tisdag 7 juli 2015

Saknad efter Er


Så här ser det ut på morgonen hos oss. Välstädat eftersom vi hade gäster igår. De höll vi i uterummet som INTE är välstädat idag.



God morgon! Minsann, det blev en jätterolig kväll igår, lite FÖR rolig, eftersom jag har rejäl skallebank idag. Jag minns att vi pratade om så vitt skilda ämnen som installation av hemlarm och lika fördelning av föräldraledigheten. Då MÅSTE det bara ha varit en lyckad kväll!

Igår kväll, mitt i allt prat om vem som ska vara hemma mest med barnen, så såg jag en jättefin kommentar av Cecilia , att hon var så glad över att jag börjat blogga igen. Hon fick mig nästan, men bara nästan att komma av mig i min upphetsade malande monolog över kvinnors dåliga löner. Tack snälla Cecilia, jag blev så glad! Och det är faktiskt på grund av att jag har saknat kontakten med er läsare som jag börjar igen.

Men jag slutade blogga för att jag var för trött. Trött, trött, trött. Stress på jobbet, stress i bilen, stress hemma, och sedan bloggen som växte och växte och jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till med den. Men det ÄR ju kul att blogga, kommentera andras bloggar och få kommentarer på det man själv skriver. Nu har jag semester och är inte trött alls. Eeeh, ja, om man undantar skallebanken då.

Vad händer hos mig idag då? Jo, jag hoppas att jag och A ska kunna promenera bort några av de där glasen vin vi hällde i oss igår genom att gå och se på en laxtrappa. Det är laxar som vandrar i någon slags trappa i älven för att para sig. Det ska tydligen vara väldigt sevärt. Problemet är att den ligger cirka 4 kilometer bort. 4 kilometer med skallebank. Ooops.

2 kommentarer:

  1. Hej där!
    Jag gillar verkligen ditt sätt att skriva och uttrycka dig:)
    Ha ha ha skallebang är ingen hit..;) Varannan vatten du vet, men det är väl pcis vad du vill höra idag, he he.. Vi var ju på ett hejdundrandes party i lördags och hade jag inte druckit 2-3 liter vatten, alltså jag skojjar inte;-) hade jag inte kunnat ta mig ur sängen i söndags bara ;-) O så minst en resorb innan läggdax. Det är mitt recept!
    Jag får panik av att bli bakis, blir helt utslagen då;-)
    O vaddå, man vill ju parta till det ibland, eller hur ;-)
    Ha en fin tisdag o hoppas huvudvärken flyr snart :)
    Besök ett apotek o införskaffa resorb, bra tips ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla,vad glad jag blev av att läsa att du blev glad :-)

    SvaraRadera