lördag 26 december 2015

En annorlunda kväll


Jag fick flera heminredningstidningar av A  i julklapp som jag ska plöja, liggandes i soffan idag.


Jag älskar de stickade kuddarna med träknappar från Ikea. Billiga var de också.


Så här ser vardagsrummet ut nu när det är städat.


De fina ljuslyktorna köpte jag i somras från en butik på Smögen, märket är PB Home. Träängeln köpte jag på Blomsterlandet och den är ljuvlig tycker jag. Den lilla granen har lillan gjort.

Vi gjorde ingen julstädning i år. Jag var för trött och A jobbade. Nu när jag äääntligen var ledig låg jag mest i soffan och päste. Men igår blev det andra bullar. "Du tar lillans rum och jag städar resten av huset" sade jag till A.

Oj, oj, vilken dålig uppdelning, tänker ni nu, men då har ni inte sett lillans rum. Där inne finns 786 småsaker som ALLA måste gås igenom vid varje storstädning och få ja eller nej av hövdingen som äger rummet till att kastas eller inte. Det var ett herrans liv i hennes rum igår. Hon skrek och grät var tredje minut och hela städningsprocessen, som tog TIMMAR, slutade med att rummet var städat och hon gallskrek till stackars A: "Du har förstört mitt rum!".

Efter den pärsen, när alla golv var moppade och allt var rent, var vi så hungriga så vi åt kex, ost och drack vitt vin. Klockan 4 på eftermiddagen. A hade köpt en skinkstek tidigare på dagen som han långsamt tillredde i ugnen. Sedan såg vi flera avsnitt av "Blacklist" medan barnen lekte, förvånansvärt nöjda, på sina rum. En härlig avslutning på dagen helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar