lördag 2 januari 2016

Eldprov


Lyckan var total hos L när jag sade ja till muffinsbak.


Nej, det blev inte så här många muffins för vi åt upp så mycket av  smeten,


Lite torra, men goda.

Hej! Oj, så fort den här ledigheten har gått! Två veckors ledighet är nu reducerat till två dygn innan jag sitter på kontorsstolen igen. Men det har varit en bra julledighet, med bara en massa roliga saker som vi gjort så det ska - faktiskt- bli jätteroligt att börja jobba igen.

Igår gjorde jag det där som får mig att känna mig som världens bästa mamma. När L frågade om vi inte kunde baka sade jag ja. Jag bakar sällan och det blir oftast inte särskilt gott eftersom vi för det mesta inte har alla ingredienser hemma. Den här gången var det lite för lite smör vi hade, men det blev ändå goda chokladmuffins. Men det var ju lite pinsamt att både jag och L så gärna ville äta upp smeten som var kvar i bakskålen så hon fick säga till mig: "Men mamma, nu är det ju jag som är barnet faktiskt!".

Idag kommer nästa eldprov. Vi får besök av några kompisar ikväll som ska sova över. En av dem är vegetarian så jag har utlovat fisksoppa. Förutom att jag inte kan baka kan jag heller inte laga mat. Och A gnällde: "Jag vill inte ha någon fisksoppa med skaldjur!". Nähä, hur gör man då?

Nu har jag hittat en som nog ska falla honom i smaken för det visade sig att i hans värld var skaldjur musslor, räkor i soppan gick bra. Håll nu tummarna för att jag visar mig vara en gastronomisk fiskkung i köket ikväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar