fredag 15 januari 2016

En skön kväll


Första tulpanbuketten är inköpt för i år. Nu kan det väl ändå bli vår??

Hej! Åååh, så skönt! Äntligen fredagskväll och lite härligt soffhäng tillsammans med A framför kaminen. Ja, det blir det ikväll för det är ju sååå kallt! När jag skulle sätta mig i bilen och åka hem trodde jag att jag skulle smälla av för att jag frös så. Det finns mycket få saker jag avskyr mer än att frysa. Det skulle väl vara att äta lakrits då.

Ibland känner man att det hade varit mysigt att åka iväg och se lite mer av norra Sverige. Jag har varit i Söderhamn. Det är allt. Men när det blir så här kallt känner jag, nej tack. På sommaren kanske det skulle kunna vara aktuellt. Om man inte blev levande massakrerad av alla mygg förstås. Och stångad av renar och järvar.

Den här helgen är ett helt blankt papper. Inga inplanerade aktiviteter. Bara lugn och ro. Och sitta framför kaminen. Jag har faktiskt på mig dubbla tröjor och strumpor just nu och ändå känns det som om fötterna är kalla. Brrrr! Nej, nu ska jag krypa ner under en filt i soffan och värma upp mig. Och inte lämna filten och kaminen förrän det blivit maj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar